Product feed - definicja i możliwe zastosowania...
Coraz częściej pojawiający się w publikacjach o charakterze marketingowym termin product feed budzi duże zainteresowanie. Warto przyjrzeć się mu bliżej, jego mądre zastosowanie może bowiem pomóc w rozwoju wielu przedsięwzięć.
Próba definicji
Product feed znany też jako plik produktowy jest plikiem, który zawiera zarówno zdjęcie, jak i opis produktu. Zwykle występuje w formacie XML lub CSV, choć nie jest to reguła. Jeśli zintegruje się go z odpowiednią platformą, można liczyć na to, że przyczyni się do wzrostu sprzedaży online. Taki jest zresztą najważniejszy cel, jaki przyświeca osobom odpowiedzialnym za jego tworzenie. Product feed to naturalne połączenie e-sklepu oraz platformy, na której taki sklep się znajduje. Jest też jednym z najskuteczniejszych sposobów na to, aby klient zewnętrzny miał zawsze dostęp do najbardziej aktualnych danych dotyczących określonego produktu.
Możliwe zastosowania
1. Reklamy Google
Dziś trudno już spodziewać się, że klient zainteresowany zakupami w sieci, będzie rozpoczynał swoje poszukiwania od wyszukiwarki innej niż Google. Product feed jest wykorzystywany przy Google PLA – reklamie produktowej, która pozwala zaistnieć w wynikach pojawiających się na czołowych miejscach. Dzięki temu łatwiej skupić na danym rozwiązaniu uwagę klientów zwłaszcza, że wielu z nich nie ma czasu na długie poszukiwania.
2. Reklamy na Facebooku
Choć ma wiele wad, a eksperci przynajmniej raz na pół roku ostrzegają, że jego koniec jest bliski, Facebook nadal jest najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie. Ludzie korzystają z niego przynajmniej raz w ciągu dnia, gdy zaś przewijają wpisy znajomych, muszą wchodzić w reakcje również z pojawiającymi się na portalu reklamami.
3. Porównywarki
Gdy poszukiwania konkretnego rozwiązania stają się bardziej konkretne, potencjalni nabywcy lubią zestawiać ze sobą ceny takich samych albo bardzo podobnych produktów czekających na nich w różnych miejscach w sieci. Z porównywarek korzystają dziś miliony użytkowników, ich potencjału nie da się więc ignorować.